Wypromowanie nowej marki jest bardzo trudnym zadaniem, ponieważ trzeba nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, lecz również mieć na uwadze wiele różnych czynników. Jednym z nich są barwy, o których znaczeniu wielu specjalistów trochę zapomina, albo nie ma do końca świadomości, jak są istotne. A psychologia nie bez podstaw zajmuje się od wielu lat tym zagadnieniem, i dostępnych jest mnóstwo porządnych opracowań mówiących o tym, jak kolory mogą wpłynąć na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.
Jak z nich można się dowiedzieć, dobranie w odpowiedni sposób barw ma ogromne znaczenie dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy jednak niekoniecznie. Barwy wpływać też mogą na decyzje podejmowane przez klientów, to znaczy albo ich zachęcać do zakupów, albo wręcz przeciwnie. Rzecz jasna wpływ na to ma też szereg innych czynników, takich jak wychowanie, doświadczenia z przeszłości czy wspomnienia i emocje, ale jednak duża część osób działa w oparciu o doskonale znane schematy.
Dlatego też decydując się na jakiekolwiek działania wiążące się z tworzeniem czy zmianą firmowego wizerunku obowiązkowo trzeba również uwzględnić w tym dobrze dobraną kolorystykę. Warto chociażby zadbać o to, żeby była ona zbieżna z prowadzoną działalnością, całkowicie odmiennych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sklep sprzedający zabawki. W przypadku pierwszym wybór może paść na przykład na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest bardzo popularna, lecz również nieco ryzykowna, i należy jej używać bardzo rozsądnie.
Podobnie sytuacja wygląda z żółtym i pomarańczowym – kolory te również w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie zastąpić jakimiś innymi. Bardzo ciekawie sytuacja wygląda z czernią, będzie się ona z jednej strony kojarzyła ponuro i smutno, ale z drugiej stanowi symbol elegancji oraz luksusu. Tak więc warto zastanowić się porządnie, czy szmaragdowa barwa na pewno się sprawdzi w tym, co jest planowane, czy jednak nie lepiej będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+
+Reklama+
Dodając swoją firmę do różnych baz danych, zwiększasz swoje szanse na sukces na rynku. Poznaj szczegóły o Katalogi stron www dla sportowców.